Concepten


Al voordat The Attention Group werd opgericht, hebben Adriaan en Pieter het genoegen gehad enkele bijzondere concepten - soms met derden- te ontwikkelen. Veelal spraakmakend en altijd anders! Daar waar zij nu zelf exploiteren, is het nog eenvoudiger om eigen concepten te ontwikkelen.
Centraal in elk concept staat de gast te raken in het hart.

 

Buitengewoon in het land 

Dit bijzondere concept waar ontmoetingen centraal staan is in 2011 uitgeroepen tot het beste horecaconcept van de zomer. Dit reizende restaurant zonder muren zet boeren en tuinders in ''the spotlight'' en daagt sterrenchefs tot het uiterste te gaan want ze beschikken enkel over een eenvoudige veldkeuken. Voor de gasten een onvergetelijke ervaring.

Natuur, passie en heerlijke smaken komen hier samen aan een lange tafel in het veld en is vele zomers door het hele land georganiseerd. In afgeleide vorm is het concept ook in het buitenland geïntroduceerd en gekopieerd.  
 


Soundperfume 

Denkend over beleving in de gangen van de Mariënhof is SoundPerfume ontstaan. 
SoundPerfume is een muzikale compositie die speciaal voor onze beide locaties is samengesteld. Een collage van klanken, sferen en geluiden laat de Mariënhof en het Muntgebouw tot leven komen!

Zo klinkt bijvoorbeeld de geschiedenis van de Mariënhof en stad Amersfoort door de gangen van het klooster: hoor het het gezang van monniken, gelach van kinderen van het burgerweeshuis en een luidende Sint-Joriskerk. Dit in combinatie met hedendaagse melodieën en geluidseffecten.

Het ontstaan van onze SoundPerfume danken wij aan de talentvolle sound designer en music producer Sander Baas. Sander componeert muziek die sterk genoeg is om niet te vergeten.Sander heeft vele awardwinnende producties op zijn naam staan en werkte onder andere voor merken als Sportlife, Douwe Egberts en MacDonalds.


HarT & ZIel prijsvraag

Voor de invulling van een goed horecaconcept van 60m2 in de Mariënhof is een spraakmakende prijsvraag uitgeschreven. De winnaar van de Hart & Ziel prijsvraag won twee jaar lang gratis huur, advies van de jury en een startbedrag. De media aandacht was enorm en het winnende concept BUUF in de Serre maakte een geweldig eerste jaar mee. De Mariënhof heeft hiermee waardes toegevoegd aan haar locatie die veel verder gaan dan enkel klinkende euro's. Een echt voorbeeld van Return On Inspiration!


Colourkitchen on tour

Hét voorbeeld van social responsability. The Colour Kitchen geeft jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt een duurzame mogelijkheid terug te keren in het arbeidsproces of weer naar school te gaan. In plaats van te kijken naar de verschillen, vieren we juist dat elke individu weer anders is. Los van geaardheid, afkomst en/of religie: celebrate diversity!

In samenwerking met de founders van dit awardwinning concept hebben we de partycatering variant ontwikkeld en hebben we voor vele corporate opdrachtgevers bijzondere evenementen en ontvangsten verzorgd. Niet enkel voor de leerlingen en hun coaches een geweldige ervaring, maar zeer zeker ook voor alle gasten die gebruik maakten van dit geweldige concept. 


WIJNBAR ZUSTER MARGAUX

De opdracht was een wijnbar concept te ontwikkelen waar gasten letterlijk voor moeten omlopen. De fundamenten voor dit concept waren al ruimschoots aanwezig in de historische locatie van de Mariënhof met haar prachtige tuinen. Oftewel, de zogenaamde hardware. Maar de software (gastvrijheid) en combinaties van de vele te vertellen verhalen in interieur maken het tot een compleet concept. Zo is er louter gewerkt met lokale kunstenaars die een belangrijk deel van het interieur hebben ontwikkeld. Te denken aan  de verlichting, wandkleden en fotografie.

In de bar wordt niet gewerkt met een wijnkaart maar vertalen we de smaakvoorkeuren van een gast in een ruim aanbod van open wijnen en fijnproeverskaart. Daarnaast worden er wekelijks activiteiten ontwikkeld die gasten samenbrengen.


CHEF4ONEDAY

Een concept dat nog in ontwikkeling is en waarin wij dromen van hobbykoks gaan verwezenlijken om één keer in hun leven een eigen restaurant te runnen. We begeleiden hen niet enkel met de inkoop en koken, maar natuurlijk ook in alles wat er bij komt kijken om die avond haar/zijn restaurant volledig gevuld te hebben met betalende gasten.