Over
Over
Publicaties
Blogs
Exploitaties
Advies en Interim
Concepten
Nieuws
Werken bij
Contact

The Attention Group

Over
Over
Publicaties
Blogs
Exploitaties
Advies en Interim
Concepten
Nieuws
Werken bij
Contact
Marketing Account
January 6, 2017

BUUF heeft de deuren van de Serre geopend.

Marketing Account
January 6, 2017

Op zaterdag 12 september, tijdens de Open Monumentendag, was de officiële opening van BUUF in de Serre. Met de Hart & Ziel prijs wonnen Cesare en Carmen met hun creatieve concept twee jaar lang kosteloos ondernemen vanuit de Serre van de Mariënhof. 

AMBACHTELIJK EN LOKAAL
Alle taarten zijn ambachtelijk en eerlijk, gericht op smaak en niet op uiterlijk. Geniet van een zoete of hartige taart onder het genot van een kop koffie of thee. Voor het bereiden van het gebak en de koffie worden pure en natuurlijke streekproducten gebruikt. Hierdoor kunnen ze met een goed gevoel duurzaam ondernemen en de lokale economie stimuleren.

HART & ZIEL PRIJS
In december 2014 werd iedereen opgeroepen een creatief horecaconcept te bedenken voor de Serre in Mariënhof Amersfoort. Pandbewaarders Pieter Aalbers en Adriaan Derksen zochten door middel van deze '' Hart & Ziel'' wedstrijd naar personen die met hart en ziel hun dromen wilden realiseren. De prijs loog er niet om: twee jaar kosteloos ondernemen met de nodige begeleiding van professionals.

“Het nieuwe delen is het oude hebben, vandaar dat we ons pand graag delen met enthousiaste en gedreven ondernemers”, aldus Pieter Aalbers.

OPENINGSTIJDEN
Vanaf nu kan iedereen zes dagen in de week genieten van ambachtelijke taarten en heerlijke koffie bij BUUF in de Serre. Van dinsdag tot en met zaterdag staan de serredeuren open van 10:00 tot 18:00 uur en op zondag van 12.00 tot 18.00 uur. De heerlijke taarten van de BUUF’s zijn ook bestellen, zodat u er thuis ook van kunt genieten.

Kijk voor meer informatie op: www.buufindeserre.nl

Marketing Account
January 6, 2017

''Historische monumenten worden inspirerende hotspots''

Marketing Account
January 6, 2017

SEPTEMBER 2015 - Pandbewaarders Pieter Aalbers en Adriaan Derksen hebben hun jongensdroom waargemaakt en vertellen hun verhaal in Utrecht Business Magazine. Uit naam van The Attention Group hebben Adriaan en Pieter in korte tijd drie monumentale locaties naar zich toe weten te trekken. 

Schermafbeelding 2017-01-06 om 10.54.58.png

“Wij kiezen ervoor om prachtige locaties nieuw leven in te blazen met respect voor de plek en voor de mensen die er werken en verblijven. Inmiddels is gebleken dat deze werkwijze op een bijna vanzelfsprekende manier leidt tot positieve dynamiek. Als je met z’n allen ergens in gelooft en waardering hebt voor de omgeving waarin je werkt, inspireert dat ook anderen om meer oog te hebben voor de wereld om hen heen”, aldus Pieter Aalbers.

Lees het hele artikel in Utrecht Business online!

Marketing Account
January 6, 2017

Teenslipperkunst Ocean Sole siert Mariënhof Amersfoort en Muntgebouw Utrecht

Marketing Account
January 6, 2017
DSCN9027.JPG

SEPTEMBER 2015 - Vanaf 10 september kleden kunstwerken van Ocean Sole Mariënhof Amersfoort en Muntgebouw Utrecht aan. Achter de prachtige kunstwerken zit een interessant en duurzaam concept. De kunstwerken bestaan namelijk helemaal uit aangespoelde teenslippers uit de ‘Plastic Soep’.

Van levensgrote giraf tot schildpad en van nijlpaard tot zebra, de meest bijzondere dieren verrijken de gangen, tuinen en ruimtes. Deze bijzondere kunstwerken zijn niet alleen te zien, maar ook te koop.

Kunstwerken van Ocean Sole vertellen op een leuke manier een belangrijke boodschap over het belang van de bescherming van het zeemilieu. Ze verzamelen en verwerken jaarlijks zo’n 400.000 teenslippers. 

SAMENWERKING
Duurzaamheid, verbinden en verbazen zijn de belangrijkste fundamenten voor de samenwerking tussen Ocean Sole en The Attention Group. Beide organisaties werken aan duurzaamheid; het anders in gebruik nemen én openstellen van monumentale panden, alsmede het hergebruiken van teenslippers. Ocean Sole wil graag dat mensen zich verbonden voelen met het bijzondere verhaal achter de kunstwerken. The Attention Group steunt dit verhaal en deelt de werken, om zo mensen met diverse achtergronden met elkaar in contact te laten komen.

PLASTIC SOEP
De ‘Plastic Soep’ is een eiland van ronddrijvende plastics in de oceaan met een omvang van 34 keer de grootte van Nederland. Onder andere door een onderontwikkeld afvalverwerkingssysteem komen afgedankte teenslippers in landen als Kenia vaak in de oceaan terecht. Veel van dit plastic komt via de voedselketen ook in de magen van vogels en zeedieren. Daarnaast spoelt een groot gedeelte van de ‘Plastic Soep’ aan op de stranden van o.a. Kenia. Door deze teenslippers te verzamelen en om te toveren tot kunstwerken, draagt Ocean Sole bij aan een betere wereld.

BIJDRAGEN AAN MONDIALE ISSUES
Ocean Sole houdt zich bezig met oplossingen voor lokale en mondiale issues die iedereen raken. Zo voorkomen en verhelpen ze vervuiling van land en zee, beperken ze de houtkap en creëren hiermee ook werkgelegenheid. De opbrengsten van de beelden gebruikt de organisatie voor voorlichting over vervuiling en recycling onder de lokale bevolking in ontwikkelingslanden.

Meer informatie over Ocean Sole is te vinden op www.oceansole.nl

download (4).jpeg
Marketing Account
January 6, 2017

Muntgebouw opnamelocatie voor politieke dramaserie 'De Fractie'

Marketing Account
January 6, 2017

AUGUSTUS 2015 - Op 31 augustus start het tweede seizoen van de politieke dramaserie De Fractie op NPO2. De serie volgt de fictieve fractie van de VPN, de Vrijzinnige Partij Nederland, in de dagelijkse werkelijkheid van politiek Den Haag. 

Net als het eerste seizoen wordt Het Muntgebouw momenteel ook gebruikt als hoofdlocatie voor opnames voor seizoen twee. De bijzondere ambiance van Het Muntgebouw, met haar prachtige gangen en karakteristieke zalen, leent zich perfect als decor voor filmopnames. 

In het nieuwe seizoen van De Fractie komen de zaken op scherp te staan: na het aftreden van fractievoorzitter Marise Collee doen Tim Snel, Michael de Jonge en Dara Westerhof een gooi naar de macht in de VPN.

Marketing Account
January 6, 2017

BUUF in de Serre wint Hart & Zielprijs Mariënhof

Marketing Account
January 6, 2017

MEI 2015 - Vandaag werden Cesare Bentvelzen (24) en Carmen Visser (23) uit Amersfoort met hun horecaconcept ‘Buuf in de Serre’ uitgeroepen tot winnaars van de Hart & Ziel wedstrijd van de Mariënhof. Zij winnen daarmee een eigen plek in de Serre waar zij het publiek binnenkort laten genieten van hun ambachtelijke taarten.

LIVE PITCH VOOR JURY EN PUBLIEK
Carmen Visser en Cesare Bentvelzen namen het tijdens de finale in de Mariënhof op tegen Wijnbar Miró van Eline Groenendijk en Erik van Bommel en Klooser van Stefanie van Pelt, Nandi Steegman en Joyce Giesen. Deze drie finalisten waren tijdens de voorrondes door de jury geselecteerd uit ruim 20 inzendingen.

Tijdens de feestelijke finale pitchten de kandidaten hun concept voor jury en publiek. Voorafgaand aan de finale kon ook het publiek online meestemmen. Hier werd met ruim 2000 stemmen enthousiast gehoor aan gegeven. Met de stemuitslag en het eindoordeel van de vakjury kwam Buuf in de Serre als winnaar uit de bus.

VLIEGENDE START OM DROOM TE REALISEREN
Cesare Bentvelzen en Carmen Visser ontvingen uit handen van pandbewaarder Pieter Aalbers een symbolische sleutel waarmee zij de deuren van de Serre mogen openen. Zij krijgen deze ruimte twee jaar lang kosteloos tot hun beschikking om hun droom te realiseren.

Om ze te supporten overhandigde Nic Kors van Rabobank Amersfoort hen een cheque van 2,500 euro als startbedrag. Daarnaast zullen ook de leden van de jury beschikbaar zijn voor coaching.

TAART CENTRAAL IN BUUF IN DE SERRE
Bij Buuf in de Serre staat taart centraal. Carmen Visser en Cesare Bentvelzen: “Onze taarten zijn ambachtelijk en eerlijk, gericht op smaak en niet op uiterlijk. Wat Buuf veelzijdig maakt is een taartaanbod voor iedereen. De zoetekauw kan bij ons terecht maar wij hebben ook hartige taart op de menukaart staan. Taart kan eigenlijk op ieder moment van de dag en altijd. Of je nu jarig bent, een baaldag hebt, omdat je van iedere dag een feestje wilt maken of gewoon omdat het woensdag is. De taart kan genuttigd worden bij ons in de Serre maar we maken ze ook op bestelling.”

Pieter Aalbers, Pandbewaarder van de Mariënhof, kijkt uit naar de samenwerking: ‘’Alle drie de finalisten sloten met hun concept perfect aan bij onze gedachtegang, de Mariënhof teruggeven aan de stad. Naast het ondernemen met Hart & Ziel sprong Buuf er bovenuit met de ambacht die van hun concept afspat. Voor een oud ambacht in een nieuw jasje is ons monumentale klooster natuurlijk erg geschikt.’’

Cesare Bentvelzen en Carmen Visser willen deze zomer de deuren van Buuf in de Serre openen.

Newer Posts
Back to Top

contact

Adriaan Derksen
Stuur een mail
06 20 48 98 54


Pieter Aalbers
Stuur een mail
06 51 05 89 07

ADRES 

The Attention Group B.V.
Wildenburglaan 5
3744 MK Baarn
KVK 59455047

Aanmelden nieuwsbrief
Werken bij The Attention Group
Privacy statement
Disclaimer

MERKEN

mh.png
bs.png
zm.png
wijnsloep.png

lid van

dva wit.png