Over
Over
Publicaties
Blogs
Exploitaties
Advies en Interim
Concepten
Nieuws
Werken bij
Contact

The Attention Group

Over
Over
Publicaties
Blogs
Exploitaties
Advies en Interim
Concepten
Nieuws
Werken bij
Contact
Marketing Account
February 19, 2020

Marketing Account
February 19, 2020
82165314_3305290689498156_6085989613577437184_o.jpg

BARSTJES IN DE BEDRIJFSCULTUUR

‘If you hire people just because they can do a job, they’ll work for your money. But if you hire people who believe what you believe, they’ll work for you with blood, sweat and tears’. Aan deze quote van leiderschapsgoeroe Simon Sinek moest ik denken terwijl ik tijdens de feestdagen zat te mijmeren voor de open haard. Er is de laatste maanden van het afgelopen jaar keihard gewerkt door collega’s van alle afdelingen. De organisatie blijft maar groeien, in 2019 verbraken we alle records. En we zijn trots op het lage verloop en ziekteverzuim. Toch denk ik dat het komende tevredenheidsonderzoek onder onze medewerkers barsten in onze cultuur zal aantonen.

Samen werd alleen

Ik zag de barsten afgelopen weken al. We grepen vaker mis en we moesten steeds gaten dichtlopen en meer kracht bijzetten om de panden optimaal te laten schitteren. Alsof het ineens niet meer vanzelf ging. Samen werd alleen. Een lamp die niet aanstaat, een tafel die verkeerd is gedekt, kleding die niet goed zit. Mij valt dat meteen op. En het stoort me. Want Adriaan en ik willen dat binnen onze bedrijven de standaarden te allen tijde hoog zijn. Met de gast altijd op nummer één. Dat vraagt veel van ons personeel. Ik neigde ernaar alle afspraken en standaarden op papier te zetten. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet bij mij en de filosofie van The Attention Group past. Want is de kracht van The Attention Group – van ons hele team – niet dat wij juist de kwaliteit in onszelf dragen? Dan heb je toch geen beschreven procedures en afvinklijsten nodig?

Hand in hand

Ik kwam er niet goed uit. Want wij willen onze visie en passie als ondernemers niet overbrengen in afspraken die op papier staan. Wij willen dat het in het DNA van al onze medewerkers zit. En we willen niet hoeven controleren of alles wel volgens afspraak gebeurt. Collega’s onderling moeten elkaar ook aanspreken. Daarnaast geven procedures houvast maar kan het de creativiteit en ontwikkeling ook in de weg staan. Terwijl je je juist daar als bedrijf mee kunt onderscheiden.


Geloof

Ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat controle & kwaliteit versus creativiteit & ontwikkeling hand in hand moeten kunnen gaan. Maar dat we voor die groei wel elkaar nodig hebben. Met een vingertje wijzen zorgt er niet voor dat binnenkort alle lampen weer branden die moeten branden. Daar is iets anders voor nodig. Alleen moet weer samen worden. Adriaan en ik moeten blijven uitdragen waar we in geloven maar we moeten ook zorgen dat anderen onze bedrijfscultuur kunnen overbrengen. Zodat dat geloof breed gedragen wordt. Dan kan er weer met ‘bloed, zweet en tranen’ gewerkt worden. Door iedereen. 

Newer Post26
Older Post
Back to Top

contact

Adriaan Derksen
Stuur een mail
06 20 48 98 54


Pieter Aalbers
Stuur een mail
06 51 05 89 07

ADRES 

The Attention Group B.V.
Wildenburglaan 5
3744 MK Baarn
KVK 59455047

Aanmelden nieuwsbrief
Werken bij The Attention Group
Privacy statement
Disclaimer

MERKEN

mh.png
bs.png
zm.png
wijnsloep.png

lid van

dva wit.png