WIJNSLOEP.NL, een nieuw product van wijnbar Zuster Margaux

WIJNSLOEP.NL

Logo Grijs (ZM).png

WIJNSLOEP.NL is een nieuw product van wijnbar Zuster Margaux. Proef al het lekkers dat bij Zuster Margaux gegeten en gedronken wordt, maar dan op het water. Geniet samen met gezelschap van een heerlijke vaartocht door de prachtige wateren van Utrecht en omgeving onder het genot van een goed glas wijn en eten. Normalerwijs vaart de wijnsloep in de omgeving van Utrecht, zoals rivier de vecht en de Loosdrechtse plassen. De sloep biedt plaats aan 8 personen (10 inclusief schipper en gastheer). Door zijn bijzondere bouw is het heerlijk comfortabel zitten. Er is beschikking over een geluidsinstallatie en de kap kan worden opgezet indien gewenst.

De wijnsloep leent zich perfect voor verschillende soorten momenten van samenzijn, van bedrijfsuitje tot intiem familie uitje.

ETEN & DRINKEN

Ieder seizoen selecteert de wijnsloep de heerlijkste wijnen en bijpassende gerechten die gemakkelijk en verrassend. Er kan gekozen worden uit twee arrangementen, een borrelarrangement of dinerarrangement.
De wijnschippers hebben veel vaarervaring en als levensgenieters zijn zij goed op de hoogte van alle wijnen en gerechten.

Kijk op de WIJNSLOEP.NL voor alle informatie over de mogelijkheden .

Bas Uijlings fotografie-054.jpg
Bas Uijlings fotografie-061.jpg

Mariënhof Amersfoort winnaar nationale meeting award 2019

Seijbel Photography-9947.jpg
Seijbel Photography-0195.jpg

MARIËNHOF AMERSFOORT WINNAAR NATIONALE MEETING AWARD 2019

Winnaar beste Meeting- en Eventlocatie van Nederland in de categorie Large

Amersfoort, 12 maart 2019 – Mariënhof Amersfoort mag zich de winnaar noemen van de Nationale Meeting Award 2019 in de categorie Large (capaciteit tot 250 personen). Na meerdere kwalificatierondes werd gister de uitslag van de Nationale Meeting Awards bekend gemaakt in het Postillion Hotel in Amsterdam. De Mariënhof in Amersfoort mocht de award voor beste Meeting- en Eventlocatie van Nederland in haar categorie naar huis nemen.

De Nationale Meeting Award bestaat uit meerdere selectierondes en na het verzamelen van genoeg reviews, het invullen van de online survey, een uitgebreid jury-interview én een locatiebezoek, werden gister de winnaars van de Nationale Meeting Award 2019 bekendgemaakt. In totaal werden vijf prijzen in vijf categorieën uitgereikt, verdeeld op basis van capaciteit.

Juryvoorzitter Tamar Nijenhuis: “Alledrie de locaties hebben erg hun best gedaan en hebben veel te bieden. Maar bij Mariënhof begint de beleving op het moment dat je er binnenstapt. Zo hing de gang vol met ballonnen en kregen we een hapje geserveerd gebaseerd op ons karakter. Het contact is persoonlijk en er wordt heel goed met je meegedacht. De locatie zelf is zeer geschikt voor een congres of meeting en de historische uitstraling combineert bovendien prachtig met de moderne invloeden en accenten.”

Pieter Aalbers en Adriaan Derksen, pandbewaarders van de Mariënhof en eigenaren van The Attention Group: ‘’Wij zijn bijzonder trots op deze locatie en ons team. De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt om waarde toe te voegen voor onze gasten en opdrachtgevers. We hebben vele concepten ontwikkeld en het pand ondergaat momenteel een restauratie en restyling om de Mariënhof bestendig te maken voor de toekomst. We kunnen niet wachten tot eind deze maand de locatie weer gereed is voor evenementen en we weer dagelijks het verschil kunnen maken.’’

Over de Nationale Meeting Award

De Nationale Meeting Award is een initiatief van Meeting Magazine, Meeting Review Vergaderhamers en CLC-Vecta. Het is dé onafhankelijke award voor de beste meeting- en eventlocaties van Nederland die uitblinken in kwaliteit, gastervaring en ondernemerschap. Dit jaar is de Nationale Meeting Award voor de vierde keer uitgereikt.

The Attention Group neemt Landgoed Brakkesteyn in Nijmegen over

Landgoed Brakkesteyn 2.jpg

Donderdag 23 augustus - Op 1 september zal de gehele exploitatie van Landgoed Brakkesteyn – event & congreslocatie met daarbij shortstay appartments en restaurant Beau – worden overgenomen door The Attention Group in samenwerking met Kees Aalbers. Het bijzondere landgoed is een begrip in Nijmegen en zal de komende jaren verder worden ontwikkeld.
 

‘Sommige kansen komen zomaar ineens op je pad en wij waren klaar voor een verdere groei van ons bedrijf’, aldus Pieter Aalbers en Adriaan Derksen, de eigenaren van The Attention Group die ook al enkele jaren zeer succesvol Muntgebouw Utrecht en Mariënhof Amersfoort exploiteren. De dagdagelijkse leiding zal in handen zijn van Kees Aalbers. De geboren en getogen Nijmegenaar heeft veel ervaring in het exploiteren van locaties en het omturnen van concepten.  ‘Wij hebben altijd gezegd dat bijzondere monumentale locaties enkel succesvol kunnen worden gerund als de eigenaar ook zelf dagdagelijks aanwezig is.’ aldus Pieter Aalbers.  ‘Kees zal aanspreekpersoon zijn en met zijn ruime ervaring, kennis en lokaal netwerk ondernemen. Vanuit The Attention Group zullen we hem daarbij optimaal ondersteunen en in gezamenlijkheid zullen we alle onderdelen verder gaan optimaliseren en ontwikkelen.’

Eerste zichtbare verandering

In het najaar zal het koetshuis worden uitgebreid met een grote serre waardoor er nog meer ruimte ontstaat voor grootschalige events. Een lang gekoesterde droom van vele Nijmegenaren wordt hiermee werkelijkheid en zal een grote impuls geven in de beleving van de gasten. Daarnaast zullen er - net zoals dit eerder is bewezen in de Mariënhof – allerhande concepten en activiteiten worden ontwikkeld om het landgoed weer ‘terug te geven aan de stad’. Kees Aalbers: ‘Op dit moment is de drempel van het landgoed wat te hoog, het landgoed moet weer gaan bruisen als voorheen en het team van Adriaan en Pieter heeft zich de afgelopen jaren bewezen dat zij dit als geen ander kunnen’, Ook Pieter Aalbers is trouwens in Nijmegen geboren en getogen; Kees en Pieter zijn broers en hebben in het verleden al vaker samengewerkt. 

Over Landgoed Brakkesteyn

Landgoed Brakkesteyn dateert al uit 1654, toen ‘Brackesteyn’ in eigendom was van stadsrentmeester Gysbert van Mulecom. In de eerste helft van de 18de eeuw werd op Landgoed Brakkesteyn een sterrenbos aangelegd. Van de acht lanen was de noord-zuidas gericht op de toren van de St. Stevenskerk.
In 1912 kreeg het sterrenbos een parkachtige landschapsstijl waarbij de lanenstructuur grotendeels intact is gebleven. Er staan beuken die tot de oorspronkelijke aanplant behoren; ze zijn zo’n 250 tot 300 jaar oud! Landgoed Brakkesteyn heeft nu een zeldzaamheidswaarde gekregen met het poortgebouw, poortwachtershuis, landhuis en koetshuis.
Landgoed Brakkesteyn heeft het decor voor elk type diner, feest of evenement in het landelijke koetshuis of het karakteristieke landhuis met het bijbehorende Restaurant BEAU. Beide locaties zijn verder bij uitstek geschikt voor vergaderingen, condoleances, bruiloften, verjaardagen, bedrijfsfeesten en partijen. Het koetshuis is voorzien van 3 luxe suites, waaronder een bruidssuite.
 

Schermafbeelding 2018-08-22 om 16.54.16.png

Muntgebouw Utrecht wint tweede plek tijdens uitreiking Nationale Meeting Awards

1.jpg

MUNTGEBOUW UTRECHT WINT TWEEDE PLAATS IN CATEGORIE BESTE MEETINGLOCATIE XL

Woensdag 14 maart -Trots was het hele team toen zij afgelopen maandag 12 maart hoorde dat het Muntgebouw een tweede plaats heeft bemachtigd. De uitreiking vond plaats in het zusterbedrijf Mariënhof Amersfoort, waar 5 Nationale Meeting Awards werden uitgereikt in 5 categorieën, verdeelt in capaciteitsgrootte.

Het Muntgebouw had zich geplaatst voor de finale in de categorie ‘XL locatie, met capaciteit tot 500 personen. Hier gingen eerdere rondes aan vooraf.  Na de laatste ronde, het jurybezoek, ging de locatie uiteindelijk naar huis met eervolle tweede plek.

Pandbewaarders Adriaan Derksen en Pieter Aalbers: ‘Tussen allemaal grote en gevestigde namen mogen staan en dan en tweede plek bemachtigen is een geweldige prestatie voor het team! Het blijft voor ons elke keer weer een mooie uitdaging om te ondernemen in een pand die van oorsprong niet gebouwd is als congres- en evenementenlocatie. Daarnaast is het een heel leerzaam traject: je bedrijf laten toetsen door externe professionals is zorgt ervoor dat je jezelf kunt verbeteren als organisatie en verder kunt groeien. Ons bedrijf is nu drie jaar jong en deze waardering krijgen laat ons zien dat we met zijn allen op de goede weg zijn!' 

Over de Nationale Meeting Award
De Nationale Meeting Award is een award voor de beste meeting- en eventlocatie van Nederland, die uitblinkt in kwaliteit, gastervaring en ondernemerschap. Deze award is een initiatief van Meeting Magazine, MeetingReview, Vergaderhamers, CLC-Vecta en EventSummit. Voor de Nationale Meeting Award 2018 werd gestreden in een vijftal categorieën.

3.jpg

Restauratie van monumentaal Mariënhof begin 2018

Schermafbeelding 2018-02-01 om 14.29.46.png

9 januari 2018 - We zijn bijzonder verheugd dat de Mariënhof gerestaureerd gaat worden en we haar nog mooier gaan teruggeven dan ze nu al is. Het eerste kwartaal van 2018 zullen we beetje bij beetje het leien dak en monumentale spanten gaan vervangen, schilderen en nieuwe voegen aanbrengen. Al onze ruimtes blijven deze periode gewoon geopend.
U, als opdrachtgever en gast, staat bij ons altijd centraal. Daarom zullen wij met uiterste zorgvuldigheid en minimale geluidsoverlast alles uitvoeren. 

Samen zorgen we voor een toekomst bestendige Mariënhof. We vertrouwen erop dat we u –juist- ook in deze maanden mogen ontvangen!

Duncan Stutterheim in de Mariënhof tijdens Master of Business

MOB-9998.jpg
MOB-0034.jpg

Maandag 29 januari was niemand minder dan Duncan Stutterheim, oprichter van ID&T, te gast in Mariënhof Amersfoort. ID&T is Nederlands grootste organisator van dance- events als Sensation, Thunderdome en Mysteryland. Stutterheim verkocht zijn bedrijf in 2013 en deed maandag voor het eerst zijn inspirerende verhaal voor ondernemers tijdens de door Masters of Business georganiseerde College Tour in een uitverkochte Singelzaal. 

Omstreeks 20.30 uur verwelkomde gespreksleider Arie Lengkeek de gasten en de ondernemer Duncan Stutterheim. Het resultaat was een enthousiast interview waarin niet alleen Duncan’s carrière met al z’n ups en downs werd geanalyseerd, maar ook zijn maatschappelijke betrokkenheid en de rol van z’n familie. De aanwezige ondernemers kregen de kans om met de catchbox Stutterheim vragen te stellen. Hier kwamen onderwerpen aan de orde van zijn plannen in Amsterdam tot aan drugsproblemen bij georganiseerde festivals.

Volgens de topondernemer was het een groot succes: ‘Ik had nog wel een uur kunnen kletsen. Het was voor mij een try-out. Ik vind het leuk om ondernemers te inspireren met de dingen die mij zijn overkomen. Het is nog wel wennen om voor zo’n publiek je verhaal te doen, maar het beviel wel. Ik ben de Masters of Business dankbaar voor dit podium.

Bekijk ook de videosamenvatting van OnderNamen TV.

Mariënhof Amersfoort decor voor televisieopnames RTL-programma 'Z in Zaken'

_RG85707.jpg

Vanaf 10 maart wordt het wekelijkse RTL-programma ‘Z in Zaken’ iedere vrijdag live opgenomen vanuit de Mariënhof in Amersfoort. Het zakelijke ondernemersprogramma waarin presentator Rens de Jong live vanuit de Mariënhof alles bespreekt wat voor ondernemers belangrijk kan zijn.

De laatste serie van 15 afleveringen heeft in totaal meer dan 1.300.000 kijkers aan zich weten te binden. Het programma dat in Amersfoort wordt opgenomen, wordt live uitgezonden op vrijdagen van 16.30 uur -17.30 uur en herhaald op vrijdagavond, zaterdag en zondag.

Waar het vorige programma in 2016 nog vanuit Amsterdam (Muziekgebouw aan ‘t IJ) werd uitgezonden, is nu bewust voor Amersfoort gekozen. In samenwerking met gemeente Amersfoort zullen Amersfoortse ondernemers worden uitgenodigd om de uitzendingen bij te wonen of in de uitzending te participeren.

Mariënhof Amersfoort wint Dutch Wedding Award 'Beste Trouwlocatie'

OVM fotografie

OVM fotografie

Gisteravond heeft Mariënhof Amersfoort tijdens de Dutch Wedding Awards de prijs in de wacht gesleept in de categorie ‘Beste Trouwlocatie 2016/2017’. Het stadsklooster van Amersfoort nam dit jaar voor het eerst deel aan de Dutch Wedding Awards en mag zich een jaar lang de beste trouwlocatie van Nederland noemen.

De Dutch Wedding Awards is de Nederlandse vakprijs voor trouwspecialisten en een initiatief van de Nederlandse Trouwbranche Organisatie (NTBO). Het doel van NTBO is het bevorderen van de ontwikkeling, kwaliteit en professionaliteit van de aangesloten bedrijven in de trouwbranche. Na een pittige voorselectie, mysteryvisits en het bezoek van een onafhankelijke vakjury klonk gisteravond het verlossende woord voor de Mariënhof. Het was een finale waarin gerenommeerde toplocaties met een nominatie vertegenwoordigd waren.

Het ontvangen van de award in de categorie beste trouwlocatie betekent veel voor het team, wat nog maar tweeënhalf jaar is gevestigd in de Mariënhof. Astrid de Boer, Weddingplanner: ‘’Wij zijn trots dat wij in de korte tijd dat wij bezig zijn nu al deze waardering hebben gekregen. Het is voor ons het teken dat wij met elkaar op de goede weg zijn. Dat wij na eerste keer deelname al zijn genomineerd en de award in ontvangst mochten nemen, maakt ons dan ook erg enthousiast voor de toekomst!’’ De Mariënhof is naast trouwlocatie ook de plek waar wekelijks congressen en andere evenementen plaatsvinden. In verhouding met andere trouwlocaties vinden hier dan ook een stuk minder bruiloften plaats, wat de award extra bijzonder maakt!

De jury roemde de Mariënhof voor het feit dat zij zich onderscheidend durft op te stellen en figuurlijk in de huid van een bruidspaar kruipt. ‘’Het enthousiasme van het gepassioneerde en bevlogen team maakt dat de Mariënhof een parel is voor Nederland en kan als voorbeeld worden gezien van succesvol ondernemen tegen de stroom in. De Mariënhof is meer dan een unieke locatie, het zijn de mensen die er werken die het sprankelende verschil maken’’, aldus de juryvoorzitter.

ONDERSCHEIDEND DOOR BELEVING BRUIDSPAAR EN UNIEKE SAMENWERKINGEN

Het team gelooft in de kracht van hun monumentale locatie met hart en ziel. Pandbewaarder Pieter Aalbers: ‘’Wij willen iedereen op unieke en eigen manier laten genieten van de Mariënhof. Door de wijze waarop wij kijken naar ondernemerschap en onze locatie, maken wij andere mensen enthousiast en inspireren wij. Waarin veel locaties vertellen over ‘vierkante meters’, vertellen wij het verhaal van de Mariënhof en welke waarde wij willen toevoegen. Een belangrijk waarde hiervan is het teruggeven van de Mariënhof aan de stad.’’

Eén van de pijlers waarin de trouwlocatie zich onderscheidt is de samenwerkingen die het team aangaat met anderen. Vanuit de visie ‘delen is het nieuwe hebben’ is de Mariënhof in de afgelopen jaren op verschillende manieren verrijkt en versterkt. Zo zijn er het hele jaar door wisselende kunstexposities en bevinden zich er twee horecazaken, wijnbar Zuster Margaux en taartenzaak BUUF in de Serre. Ook zorgen zij op unieke wijze voor beleving door de manier waarop zij mensen met elkaar verbinden en zij bruidsparen en gasten verrassen en verzorgen.

Locatiemanager Maurice van Rossum uitgeroepen tot F&B professional of the Year 2017

Op 12 januari werd onze topper Maurice van Rossum één van de drie kanshebbers om de titel over te nemen van Eric Andersen. De finale bestond uit twee rondes waarbij er in de eerste ronde op de geselecteerde professionals gestemd kon worden. Na deze ronde bleven er drie kanshebbers over die voor een vakjury een presentatie mochten geven in Carré Amsterdam. 
Tijdens het jaargala in Noordwijk op 27 januari was de bekendmaking en klonk het verlossende woord voor Maurice. Hij mag zich nu een jaar lang hét gezicht noemen van F&B Nederland!

OVER ASSOCIATION OF FOOD AND BEVERAGE MANAGEMENT

De Association of Food & Beverage Management (AF&BM) is op 1 januari 1991 opgericht met de visie: ‘Het creëren van een informatief netwerkplatform, waarbij het delen van kennis voorop staat”. Inmiddels is de AF&BM uitgegroeid tot een landelijke F&B belangenvereniging met meer dan 130 leden. Organisaties zoals SVH, Koninklijke Horeca Nederland en FNV hebben de aanwezigheid van de AF&BM als belangenvereniging als zeer waardevol erkend. 

De AF&BM organiseert een aantal bijzondere en kwalitatief hoogwaardige bijeenkomsten en evenementen per jaar. Het inspelen op de onderwerpen van morgen en overmorgen zijn daarbij leidend. Traditiegetrouw staat het eind van het jaar bij AF&BM in het teken van de zoektocht naar de F&B Professional of the Year. Een professional die zowel binnen het vakgebied als daarbuiten zorgt voor de nodige vernieuwing en ontwikkelingen.

Maurice streeft ernaar om niet alleen de optimale beleving neer te zetten voor zijn gasten, hij maakt het persoonlijk. Hij maakte indruk met zijn concept, waarin hij voor zijn gasten elke keer een concept op maat weet te maken. Met zijn ‘profile dishes’, gerechten die passen bij iemands persoonlijkheid, verrast hij zijn gasten en maakt hij F&B relevant en passend. Met zijn tomeloze energie weet Maurice daarnaast anderen te enthousiasmeren en te blijven vernieuwen.
— Jury F&B Professional of the Year 2017

_RG80734.jpg

Nieuw evenementengedeelte de Muntstraat geopend in Muntgebouw Utrecht 

24 januari 2017 - Afgelopen vrijdag 20 januari is het nieuwe evenementengedeelte in Muntgebouw Utrecht op feestelijke wijze geopend! Een tot voor kort leegstaande vleugel in het Muntgebouw is opgeknapt en nu in gebruik onder de naam Muntstraat. De Muntstraat is vormgegeven in een streetconcept en beschikt over vijf ruimtes. 

Tot voor kort stond deze vleugel van het Muntgebouw leeg, maar door de populariteit van het Muntgebouw als evenementen- en congreslocatie is gekozen om deze iconische locatie van een nog breder aanbod te voorzien. Na maanden van hard werken is de Muntstraat nu gereed voor gebruik en voorzien van een grote plenaire ruimte die plaats biedt aan 225 personen, twee subruimtes en twee ontvangstruimtes! 

De Muntstraat
Afgelopen vrijdag is de Muntstraat middels een feestelijke opening met relaties, partners en opdrachtgevers officieel geopend. De vleugel is gelegen op de eerste etage van het pand en deed vroeger dienst als het depot van het Geldmuseum.
Aan deze Muntstraat liggen vijf huisnummers waarmee de ruimtes zijn aangeduid. De Muntstraat is een streetconcept wat volledig is doorgevoerd in het interieur en de catering en waarbij wordt gewerkt met disposables. Gasten kunnen bijvoorbeeld tijdens de pauzemomenten zelf letterlijk ‘alles uit de kast’ halen. Een unieke presentatiewijze waarin fooditems vanuit wandkasten worden gepresenteerd. Bekijk de Muntstraat.

Mariënhof Amersfoort genomineerd voor Dutch Wedding Award: 'Beste trouwlocatie van Nederland 2016/2017'

DECEMBER 2016 - Mariënhof Amersfoort behoort tot één van de kanshebbers voor de Dutch Wedding Awards 2016/2017 in de categorie: Trouwlocatie! Op 14 februari 2017, vindt de grote finale plaats in Hilversum en wordt de winnaar bekend gemaakt.

OVER DE DUTCH WEDDING AWARDS
De Dutch Wedding Awards belonen leveranciers uit de trouwbranche die zich met hart en ziel inzetten voor bruidsparen en hun gasten. Het zijn de Nederlandse vakprijzen voor trouwspecialisten. 

De Dutch Wedding Awards is een initiatief van de Nederlandse Trouwbranche Organisatie Organisatie (NTBO).  De Nederlandse TrouwBranche Organisatie heeft het initiatief genomen om een vakprijs binnen de trouwbranche op te zetten. Sinds de eerste editie in 2011, belonen de Dutch Wedding Awards de beste trouwleveranciers die zich met hart en ziel inzetten voor de bruidsparen en hun gasten. 

Alle deelnemers worden in diverse categorieën beoordeeld door een onafhankelijke vakjury. Hierbij wordt niet enkel beoordeeld op het product of de dienst, maar ook op de bedrijfsvoering. De Dutch Wedding Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens een speciale gala avond.

De gehele lijst genomineerden is te vinden op:  http://www.dutchweddingawards.nl/genomineerden-2016-2017/

 

Wijnbar Zuster Margaux finalist Wine Bar of the Year

DECEMBER 2016 - Wijnbar Zuster Margaux behoort tot één van de kanshebbers op de titel Wine Bar of the Year 2016. Voor deze verkiezing werd de hele maand november fanatiek gestemd uit een selectie van meer dan honderd wijnbars. Begin volgend jaar wordt bekend wie de titel in de wacht heeft gesleept. 

Over wijnbar Zuster Margaux
Nog maar een half jaar geleden opende wijnbar Zuster Margaux haar deuren in Mariënhof Amersfoort. Pieter Aalbers, pandbewaarder Mariënhof: ‘’Wij draaien nog maar een paar maanden mee en dat wij nu al finalist zijn komt voor ons als een verrassing. De komst van de wijnbar is één van onze initiatieven om de Mariënhof weer open te stellen en terug te geven aan de stad. Dat Zuster Margaux door onze gasten wordt gewaardeerd vertelt ons dat we op de goede weg zijn!’’

De wijnbar, met terras, heeft altijd minstens 40 open wijnen en serveert dagverse streekproducten. In tegenstelling tot een wijnkaart werkt het team van Zuster Margaux met proefnotities van de wijnen met een beschrijving van de identiteit van de wijnen en eigen smaakervaring. De wijnbar biedt daarnaast high wines, private dinings en ook worden er regelmatig wijnproeverijen en wijncursussen georganiseerd.

Over Wine Bar of the Year
Wine-bars.nl en Coravin zoeken voor het derde jaar op rij naar de beste wijnbar van Nederland. De hele maand november kon iedereen stemmen op zijn of haar favoriete wijnbar via wine-bars.nl. 
De finalisten, tien gekozen door het publiek en twee bedrijven met een wildcard van de jury, wisten in totaal 5.382 stemmen binnen te slepen. Een stemrecord voor deze verkiezing. De komende weken zullen alle genomineerde wijnbars onaangekondigd worden bezocht door de vakjury voor een beoordeling. Begin volgend jaar wordt de winnaar bekend gemaakt. 

De gehele lijst finalisten is te vinden op www.wine-bars.nl

Pieter Aalbers genomineerd voor de Gouden Parel 2016

_29A0114.jpg

NOVEMBER 2016 - Ieder jaar organiseert ondernemersmagazine OnderNamen de verkiezing omtrent de Gouden Parel Amersfoort. Pieter Aalbers is dit jaar één van de genomineerde die kans maakt om in december de Gouden Parel 2016 te winnen. Voor Pieter Aalbers kwam zijn nominatie als een ware verrassing. ‘’ Wat een onverwachte en aangename verrassing om genomineerd te zijn en te staan tussen topondernemers Herman Beens, Rob Jansen en Arjan van Asselt! Hoewel we nog maar net twee jaar op weg zijn, ben ik super trots op ons team dat we dit nu al bereikt hebben. Een bevestiging dat we op de goede weg zijn‘’, aldus Pieter. 

OVER DE GOUDEN PAREL
OnderNamen benoemd in een ranking 50 Amersfoortse ondernemers en beleidsbepalers die zich in het voorbije jaar op positieve wijze hebben onderscheiden. Een verkiezing waarbij de winnaar wordt gekozen aan de hand van een vakjury, ondernemers en publieksstemmen. In deze jaarlijks terugkerende verkiezing zijn naast Pieter Aalbers ook ondernemers Herman Beens en Heilijgers-duo Rob Jansen en Arjan van Asselt genomineerd. Lees meer over de Gouden Parel op de website van OnderNamen.

EEN BEWOGEN JAAR IN HET ONDERNEMERSCHAP
Sinds Pieter samen met zijn compagnon en goede vriend Adriaan Derksen in 2014 intrede deed in de Mariënhof, noemen zij zichzelf pandbewaarders. Samen hebben zij deze afgelopen twee jaar hard gewerkt om een nieuw hoofdstuk aan de rijke geschiedenis van de Mariënhof toe te voegen. Naast een succesvolle evenementenlocatie voor o.a. congressen, vergaderingen en bruiloften hebben ze de afgelopen jaren nog veel meer functies aan de Mariënhof gegeven. Zo zitten er inmiddels twee horecazaken in de locatie gevestigd, namelijk BUUF in de Serre en wijnbar Zuster Margaux. Ook zijn het hele jaar door kunstexposities te bezichtigen en organiseren ze geregeld eigen evenementen. 

Pieter blikt bij zijn nominatie terug op een pittige start van 2016. Een onverwachte renovatie aan het dak zorgde dat een groot gedeelte van de Mariënhof maandenlang achter gesloten deuren zat: ''Voor ons begon 2016 met een flinke tegenvaller met de renovatie van onze Rôtisserie en Singelzaal. Vier maanden lang konden wij niet beschikken over onze grootste en best geboekte ruimtes en ja, dat had wel wat voeten in de aarde! Gelukkig hebben we een team met veel weerbaarheid en positieve energie. We hebben hard gewerkt om iedereen van een goed alternatief te voorzien en creatief onze locatie in te zetten. Ik ben trots op ons team en geloof dat we er sterker uit zijn gekomen''.

In de zomer van 2016 is er een nieuw concept ontwikkeld die weer bijdraagt aan het teruggeven van de Mariënhof aan de stad. In juni opende wijnbar Zuster Margaux in de Mariënhof. Een sindsdien veelbezochte wijnbar met een eigentijds design van Amersfoortse creatieven, prachtige wijnen en een fijn terras. 

Pieter is dankbaar en trots op alle bewegingen binnen de Mariënhof: ''Het is juist de beweging die we met elkaar in gang hebben gezet, daar moeten we trots op zijn. Waar die beweging naartoe zal leiden is nog niet vastomlijnd, maar de resultaten zijn er! In 2016 zijn ruim 10.000 unieke bezoekers extra door de monumentale deuren van de Mariënhof gekomen. 

GENOMINEERD VOOR ZIJN INZET VOOR AMERSFOORT
Naast zijn liefde en gedrevenheid het rijksmonument terug te geven aan de stad doet Pieter nog veel meer in en voor Amersfoort waaraan hij deze nominatie dankt. Zo zit hij in het bestuur van Citymarketing Amersfoort, organiseert en draagt bij aan diverse evenementen waaronder de Amersfoortse Haringparty en geeft kunst een mooi podium in zijn locatie. Een ondernemer met hart en ziel waarbij de liefde voor de stad én zijn locatie er vanaf straalt!

''Je moet het Muntgebouw voelen''

OKTOBER 2016 - Voor het magazine OnderNamen is met Adriaan Derksen en Pieter Aalbers een interview gehouden over het Muntgebouw en hun manier van ondernemen.

Het OnderNamen magazine wordt voor de regio uitgebracht met daarin interviews met lokale ondernemers, nieuwsberichten, achtergrondverhalen en columns van prominente ondernemers uit de regio.

Lees hieronder meer over de jongensdroom die Adriaan en Pieter realiseren of download het artikel hier

Mariënhof Amersfoort opent wijnbar Zuster Margaux

MEI 2016 - Op zaterdag 4 juni aanstaande opent wijnbar Zuster Margaux haar deuren in het rijksmonumentale gedeelte van de Mariënhof, met terras in de prachtige kloostertuinen. De wijnbar is elke donderdag tot en met zondag geopend voor alle (wijn)liefhebbers.

WIJNBAR VOOR DE FIJNPROEVER
Mariënhof biedt met haar rust en ruimte een perfecte setting om te genieten van een goed glas wijn. Bij mooi weer uiteraard ook op het heerlijke terras binnen de buitenmuren van het stadsklooster.

Wijnbar Zuster Margaux heeft altijd minstens 40 wijnen open en serveert daarbij dagverse streekproducten. In tegenstelling tot een wijnkaart werkt het team van Zuster Margaux met proefnotities van de wijnen met een beschrijving van de identiteit van de wijnen en eigen smaakervaring. De tot in detail uitgedachte inrichting is zeker bijzonder en stijlvol te noemen. 
Naast barfunctie verzorgt Zuster Margaux ook verschillende arrangementen voor de liefhebbers, zoals een High Wine, Private Dining, wijncursussen en wijnproeverijen.

De wijnbar is geopend van donderdag tot en met zaterdag vanaf 16.00 uur en op zondag vanaf 15.00 uur.

Amersfoorter en Register Vinoloog Eline Groenendijk zal met haar team de bar gaan runnen. Vorig jaar stond ze in de finale van de Hart & Ziel prijs met haar businessplan voor het openen van haar eigen wijnbar. Nu, een jaar later, gaat haar droom om een eigen wijnbar te runnen alsnog in vervulling. 

Primeur! Sound perfume

DECEMBER 2015 - Geen alledaagse klanken komen uit de geluidsboxen van de Mariënhof! Sinds kort heeft Mariënhof haar eigen sound perfume. Sound perfume is een muzikale compositie die speciaal voor onze locatie is samengesteld. Een collage van klanken, sferen en geluiden laat de Mariënhof tot leven komen!

De geschiedenis van de Mariënhof en de stad weerklinken op bijzondere wijze door onze locatie. Zo hoor je gezang van monniken, het gelach van kinderen van het burgerweeshuis en een luidende Sint-Joriskerk in combinatie met een hedendaagse melodie en geluidseffecten.

Ervaar het op je eigen manier tijdens het wandelen door de monumentale gangen of luister de compositie van de Mariënhof binnenkort gewoon hier op onze website!

COMPOSEREN SOUND PERFUME
Het ontstaan van onze sound perfume danken wij aan de talentvolle sound designer en music producer Sander Baas. Sander componeert muziek die sterk genoeg is om niet te vergeten.

Sander heeft vele awardwinnende producties op zijn naam staan. Zo won hij recent nog een reclameprijs, ADCN lamp, voor zijn productie voor Tele2 commercial ‘’Niet omdat het moet, maar omdat het kan’’. Daarnaast werkte hij ook voor merken als Sportlife, Douwe Egberts en MacDonalds.

BUUF heeft de deuren van de Serre geopend.

Op zaterdag 12 september, tijdens de Open Monumentendag, was de officiële opening van BUUF in de Serre. Met de Hart & Ziel prijs wonnen Cesare en Carmen met hun creatieve concept twee jaar lang kosteloos ondernemen vanuit de Serre van de Mariënhof. 

AMBACHTELIJK EN LOKAAL
Alle taarten zijn ambachtelijk en eerlijk, gericht op smaak en niet op uiterlijk. Geniet van een zoete of hartige taart onder het genot van een kop koffie of thee. Voor het bereiden van het gebak en de koffie worden pure en natuurlijke streekproducten gebruikt. Hierdoor kunnen ze met een goed gevoel duurzaam ondernemen en de lokale economie stimuleren.

HART & ZIEL PRIJS
In december 2014 werd iedereen opgeroepen een creatief horecaconcept te bedenken voor de Serre in Mariënhof Amersfoort. Pandbewaarders Pieter Aalbers en Adriaan Derksen zochten door middel van deze '' Hart & Ziel'' wedstrijd naar personen die met hart en ziel hun dromen wilden realiseren. De prijs loog er niet om: twee jaar kosteloos ondernemen met de nodige begeleiding van professionals.

“Het nieuwe delen is het oude hebben, vandaar dat we ons pand graag delen met enthousiaste en gedreven ondernemers”, aldus Pieter Aalbers.

OPENINGSTIJDEN
Vanaf nu kan iedereen zes dagen in de week genieten van ambachtelijke taarten en heerlijke koffie bij BUUF in de Serre. Van dinsdag tot en met zaterdag staan de serredeuren open van 10:00 tot 18:00 uur en op zondag van 12.00 tot 18.00 uur. De heerlijke taarten van de BUUF’s zijn ook bestellen, zodat u er thuis ook van kunt genieten.

Kijk voor meer informatie op: www.buufindeserre.nl

''Historische monumenten worden inspirerende hotspots''

SEPTEMBER 2015 - Pandbewaarders Pieter Aalbers en Adriaan Derksen hebben hun jongensdroom waargemaakt en vertellen hun verhaal in Utrecht Business Magazine. Uit naam van The Attention Group hebben Adriaan en Pieter in korte tijd drie monumentale locaties naar zich toe weten te trekken. 

“Wij kiezen ervoor om prachtige locaties nieuw leven in te blazen met respect voor de plek en voor de mensen die er werken en verblijven. Inmiddels is gebleken dat deze werkwijze op een bijna vanzelfsprekende manier leidt tot positieve dynamiek. Als je met z’n allen ergens in gelooft en waardering hebt voor de omgeving waarin je werkt, inspireert dat ook anderen om meer oog te hebben voor de wereld om hen heen”, aldus Pieter Aalbers.

Lees het hele artikel in Utrecht Business online!